Reklamefilm – 4 hurtige tips

Reklamefilm er videostorytelling

Budskabet.

Hvilken fortælling vil du have frem i din reklamefilm? (Videostorytelling) 
Reklamefilm er videostorytelling

4 hurtige tips til din reklamefilm – starter med det helt elementære: En god fortælling!
Man bruger også udtrykket videostorytelling. Videostorytelling dækker over ord, grafik og især det filmede materiale.
I videoproduktioner er det altid bedst at arbejde ud fra USP princippet. USP er en forkortelse for Unique Selling Proposition og betyder ganske enkelt: Et budskab af gangen.

Det kan være svært at finde ens USP. Men prøv at spørge dig selv:
Hvad er gevinsten for din kunde, ved at købe produktet/servicen?

Nogle gange er det afledte effekter for dine kunder, som f.eks.:
“Jeg kan godt lide den måde andre opfatter mig på, når jeg bruger dette produkt”.
Andre gange er det mere direkte.

Stil.

Hvilket look skal din reklamefilm have?

Reklamefilm skal have et look

Næste tip til din reklamefilm: Looket! Det kan være det glinsende reklamefilm-look for et produkt/service, et mere råt dokumentarisk-look, et simpelt look, et dynamisk/uptempo-look – eller noget helt andet.

Her skal du huske at holde din kernekunde for øje.

“Jamen, min virksomhed henvender sig til alle?!”
Og det kan den måske også. Men prøv at forestille dig den kunde der er gennemsnittet i forhold til alle de andre, i alder, indkomst, geografi m.v..
DET er din kernekunde.
Og ved at sigte efter ham/hende, kan du nemmere ramme ved siden af (af og til) og stadig være sikker på at ramme målskiven.

B-Roll-optagelser.

Hvilke optagelser kan understøtte den historie reklamefilmen skal fortælle – og den stil du har valgt?

Fang øjet med en professionel reklamefilm

Det handler om at fange øjet!
Det kan være optagelser som close-ups, slow motion, drone optagelser, fokus skifte osv..
Disse ting kan virke som ”fyld’ – men ‘b-roll’ optagelser skaber liv og fastholder øjet ved at vise detaljer, interessante vinkler og lignende.

Som en indskudt bemærkning i mine ‘4 hurtige til din reklamefilm’: Hvis du læser mit indlæg “Video virker i digital markedsføring“, vil du vide at det handler om at fastholde øjet. Eller faktisk hjernen. Men læs mere i indlægget.


Lyd-design.

Hvilken underlægningsmusik (hvis nogen), hvilke lydeffekter (hvis nogen)?

Lyd er 50% af en reklamefilm

Det sidste punkt i mine 4 tips til din reklamefilm:
Husk på din kernekunde, når vi skal planlægge lydsiden til den reklamefilm!
Det nytter ikke noget, at der bruges en ungdommelig musik, hvis produktet er henvendt til seniorer. Omvendt skal man også være forsigtig med at undervurdere hvor ‘frisk’ eller ungdommelig musikken kan være. Det er en hårdfin balance! Nogle gange skal der måske bare være en lille melodistump som afslutning, andre gange er musikken og grafikken det der skaber stemningen i reklamefilmen.

Bonus: Animationsfilm

Herunder ser du et eksempel på en simpel og hurtig reklamefilm lavet som animation.

Disse film er super gode til at forklare eller undervise dine kunder om et forløb. De fanger opmærksomheden på SoMe, hjemmeside – og LinkedIn.

Alle førnævnte punkter skal være på plads, før jeg kan give dig en realistisk pris på en reklamefilm der rammer direkte ind i det du ønsker.

“Jamen hov! Du skriver at man kan få en reklamefilm til 3000.-kr plus moms?”

Ja, og det kan man også. Men der er også grænser for hvad man kan nå på 1 times optagelser og 2-3 timers redigering. Men er dit ønske enkelt, simpelt og ligetil, så er det prisen. Det er derfor vi tager snakken om “Hvad skal en god reklamefilm indeholde, for dig?

“Hvad så, hvis jeg slet ikke har nogen idé til de ting du spørger om?”

Kontakt mig – helt uforpligtende

Kun felter markeret med * er nødvendige at udfylde. 

Se eksempler på reklamefilm jeg har lavet tidligere ved at besøge min YouTube kanal.

 

Ring nu